Blomster gr_n 3 TTekstilkunstneren Lise Paulsen udstillede d 7. september – 20. oktober 2013 på Køng museum.

Hun har i mange år haft sit tekstilværksted  i den gamle købmandsgård i Roskilde og har hovedsageligt arbejdet med naturmaterialer som hør, bomuld og silke. Desuden inddrager hun gamle stoffer, kniplinger og broderier.
Farvningen af stofferne er grundlæggende for det færdige resultat, da de forskellige stoftyper så får deres helt egne nuancer og “liv”.
Lise Paulsen har gennem årene lavet vægudsmykninger, rumdelere, puder og gardiner, som indgår i harmoni med det rum de er skabt til.
På udstillingen kunne man se både store og mindre billedophæng, puder, dekorerede tevarmere og spændende, anderledes tøjkreationer.
Til udstillingen på Køng Museum havde den blå hørblomst været inspirationskilden til flere af tingene.
Søndag den 6. oktober kl. 14 kom Lise Paulsen og fortalte om sine specielle teknikker og arbejdsprocesser.